donderdag 24 september 2009

Camba verjaardag

23 september, s'avonds zouden we met alle collega's samenkomen om de goede afloop van de loopwedstrijd te vieren. 23 september, ook wel de dag van mijn verjaardag, zat ik op het kantoor van Volens met onze poppenkastspelers, onbewust van het drama dat zich ondertussen in het kantoor van Plataforma aan het afspelen was. Plots klonk het daar: emergencia, emergencia, al het personeel beneden verzamelen in de keuken! Evacuatieoefening? Neen, hoor, het drama lag plompverloren op de grond, in de vorm van mijn verjaardagstaart. Er reste maar een oplossing: a comer, de taart tot de laatste kruimel recupereren en snel een nieuwe kopen.

Toen ik aankwam op het feestje lag er al een gans koebeest op de barbecue (churrasco), en dikke chorizo's (worsten.

De directrice was aan het worstelen met de aji (picante, heel picante saus), de yuca (maniok) en de rijst met kaas. Een feestje a lo camba dus (camba zijn de oorspronkelijke bewoners van de regio).

Na het eten was het tijd voor verjaardagstaart versie 2.

Een wens, blazen, een hap uit de taart, mooie verjaardagsliedjes en het feest kon beginnen!

We hebben gedanst tot we niet meer konden: salsa, cumbia, samba, ... Zaaaaalig. En als afsluiter als echte cambas carnavalsliedjes van hier:



De dag erop was het het feest van Santa Cruz. k Ben dus net geen dochter van Santa Cruz.
Het was een superdag, 100 % camba, met als overdag al een lunch in la casa del camba, in de natuur, met mijn twee collegaatjes Ruth en Noé, hier in volle actie:

Voor de gastronomische adepten in België. OP het menu stond:
mojadito con charque (een soort paellarijst met gedroogd vlees),
mojadito con pato (idem met eend)
picante de pollo (kip met aardappelen in een picante rode saus)
keperi (gemarineerd vlees)}
chuño (gedroogde aardappel)
rijst met kaassaus en yuca (of course)
Smakelijk!

5 opmerkingen:

Ruth Baute zei

Je ziet dat er in de Actie AMAC3 'actie' zit!!!

Anoniem zei

Ik verwacht niet minder dan dat je in Belgie ook zo'n camba organiseert. Het zal iets kouder zijn en misschien moeten we wat vuurkorven op ons terras zetten, maar dat menu dat krijg ik wel rond!!

Jan

Anoniem zei

ik vind dat idee van m'n naamgenoot heel goed, ik zal FAO vragen voor een koebeest.
Een beetje laat maar toch ook gelukkige verjaardag. En laten we spoedig skypen.
Jan-ex-colega'tje

Roos zei

nou die taart ziet er lekker uit zeg!

Maarten zei

Hmmmm, yuca frita met aji! Samen met sonzo mijn favorieten uit de cocina camba. Que rico!